2013. január 19., szombat

Megbeszélés az agglomerációs közlekedésről ( - Ócsa nem tartozik közéjük, csak érintett)

Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés elnökének kezdeményezésére a héten egyeztetés kezdődött a fővárosi agglomeráció közösségi autóbusz-közlekedésének ügyében a Megyeházán.

Ez azonban nem érdekli Ócsát, annak ellenére, hogy a héten szinte mindenki velünk foglalkozott az alsópakonyi új-telep  kapcsán. Bukodi Károly azon kijelentése, miszerint tárgyalnak a Volánnal egy esetleges járatbővítésről, szintén nem került szóba, ahogy az sem, hogy netán ócsai kiinduló ponttal Alsópakony (ú-telep) - Felsőpakony, Gyál városközpont irányba a közigazgatási rendszerhez igazodva új vonalat létesítenének.

A megbeszélésen csak azok agglomerációban érintett települések (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint) vezetői, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a Volán Busz Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), Budapest Főváros Önkormányzata és Pest Megye Önkormányzata vettek részt. A megbeszélést azért hívta össze a megye elnöke, mert a sajtóinformációk szerint a fővárosi agglomeráció közösségi autóbusz-közlekedésében május elsejétől szolgáltató váltás történik.

Mint ismeretes, az NFM jogszabályi kötelezettségre hivatkozva hozta meg a döntést, mivel a személyszállítási szolgáltatásokról szóló, tavaly elfogadott törvény és az erre vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat.

Pest Megye Önkormányzata azért vállalta fel a közvetítői szerepet, mert az agglomerációban közel 800 ezer ember él, akiknek többsége nap, mint nap használja a tömegközlekedési szolgáltatást. Ezért nem mindegy, hogy ők május elsejétől milyen szolgáltatást vehetnek igénybe – mondta el Szűcs Lajos.

A települések a minisztériumtól garanciát kértek arra, hogy a jelenlegi szolgáltatás minőségében (útvonalak, menetrend, tarifa) ne csökkenjen a szolgáltató váltás miatt. A minisztérium részéről, dr. Kerékgyártó János főosztályvezető kijelentette, hogy a jelenlegi önkormányzati hozzájárulások mellett nem fog változni a tarifa és a vonalrendszer, illetve megmaradnak az érintett településeken az éjszakai járatok is.

Abban minden fél egyetértett, hogy a szolgáltató váltásnak úgy kell lezajlania, hogy az az utazóközönség számára észrevétlen legyen.

A résztvevők megegyeztek abban, hogy az elkövetkező hetekben Szűcs Lajos, Csenger-Zalán Zsolt és György István országgyűlési képviselők politikai egyeztetést kezdenek a minisztériummal, és a jelenlegi körben folytatják a megbeszéléseket.

A hír kapcsán sajnálattal  tapasztaljuk, hogy a helyi illetőségű Szűcs Lajos megyés elnök, valamint Bukodi Károly kisvárosi polgármester, és Horváth Tamás helyi lakos, megyei közgyűlési képviselő sem gondolkodott előre az otthonunkként szolgáló város közlekedésének javítása, valamint az őket is érintő Alsópakony közlekedésének rendezésében, kapcsolódván a felmerült agglomerációs gondokhoz. 
Ugyanis Ócsa és vele a hozzátartozó, most létesülő allsópakonyi lakónegyed a óriási közlekedési problémákkal küzd. Ócsa városa más településekkel ellentétben Budapest irányából közösségi közlekedéssel, (Volán,) nem érhető el az M 5 autópálya mentén. Így csak kerülővel a déli szektort terhelő Alsónémedin át zajló forgalomhoz csatlakozva a Kecskemét, Dabas, Bugyi, Dunaharaszti,  Szigetszentmiklós és a többi ebbéli irányból érkező terhelésébe integrálva érhető el Ócsa és viszont, Budapest.  Így a főváros másik részén túli gyáli járáshoz való eljutás különösen komplikált tömegközlekedési eszközökkel az ócsai polgár számára. Míg azonban Gyál érintett a megyei összejövetelben, addig Ócsa a két helyi lakosú, a megyében tisztséget viselő polgára ellenére sem gondol bele és veti fel Ócsa hovatartozását és ebbéli gondjait, netán csatlakozását a tárgykörben. A polgármester pedig nem sarkalja és nem ösztönzi alpolgármesterét és pártbeli elöljáróját, hogy legalább megbeszélési szinten javítson városunk közlekedési gondjain.

Volánbusz  parkol a járdán  - kilátástalan helyzet (közlekedés javítás helyett)

Így Szűcs Lajos, Horváth Tamás és Bukodi Károly a helyi ügyekért felelős személyek továbbra is csak a politikai és megélhetési sikerük kovácsai maradnak a választási és egyéb ígéreteik ellenére, akár hol és akár mennyit is nyilatkoznak, mert az élet és a történések az ócsai ember életében rendre rájuk cáfolnak.

*

14 megjegyzés:

  1. Te, nagyon hülye! Cseppet sem zavaz, hogy az általad fentebb leírt megbeszélés teljesen másról szólt?! Ócsának ehhez sajnos semmi köze, mivel ide soha nem járt BKV busz. Érdemes lenne szövegértési tanfolyamra járnod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te igazi hülye, ha az alapvető írásjeleket megismernéd, és értelmeznéd, akkor az olyan szóösszetételeket, mint ami a címben is szerepel, megértenéd. Az olyan kifejezések,hogy "kapcsolódván a felmerült agglomerációs gondokhoz", már felfoghatatlan a számodra. Szerinted nem lenne értelme jelezni a városvezetésnek, hogy Ócsán sincs minden rendben? Nem lenne kötelessége felszólalnia valakinek a helyi közlekedés javítása érdekében? Nem éppen egy jó aktualitás lett volna ez a fórum? Nem csak azért mondom ezt, mert helyben élők érdeke, hanem azért is, mert ezen az összejövetelen ahogy olvasom, a helyi nagy ember is részt vett, csak hát nem az érdekünket szolgálva.

      Törlés
    2. Csak nem barnabi, netán uriel vagy? Mert értelmi szinted fo-lakéval vetekszik! Csak a ti hármasotok intelligencia hányadosa engedi meg, hogy olyan dolgokba is belepofázzatok, amiről halovány fingotok nincsen.

      Törlés
    3. Miért baj az, ha valaki abban gondolkodik, hogy összekösse menetrend szerinti autóbusszal Ócsát és a közigazgatási központnak kinevezett Gyált? Szerintem meg pont aktuális lenne, ha amúgy is a volántársaságok veszik át át az agglomerációs közlekedést. Sőt még abban is van logika, hogy Alsópakonyt érintve eljutást biztosítson egy új irányba a közlekedés terén, ami egyben elhelyezkedési, bejutási lehetőséget adna.
      Nem acsarkodni, hanem gondolkodni kéne.

      Törlés
    4. Valóban ott van a címben, hogy „Ócsa nem tartozik közéjük, csak érintett”. Ez vitathatatlanul magáért beszél. Ócsa valóban nem azon agglomeráció része, ahol a BKV járművei biztosítják a szolgáltatást. Viszont Ócsa mégiscsak érintett, ahogy azt Fo-lak jól vázolja, hiszen mind Gyálhoz, mind Budapesthez ezer szálon kötődünk, csak éppen az eljutás nagyon bonyolult. A jelenlegi foghíjas és kerülőútvonalas, lassú közlekedéssel szemben egy közvetlen járat és az autópályás eljutás jó elgondolás, mert rugalmas gyors elérhetőséget jelentene számunkra. Ezt csak az nem tudja, aki nem tömegközlekedik. Javaslom a kétkedőknek, hogy próbálják ki az autó helyett. Ne feledjük több mint 9 ezres lélekszámú a városunk. Ráadásul a távolabb élő kisebb települések már régóta az autópályán tömegközlekednek Pest felé. Akkor hova ez a "visszafogottság"?

      Törlés
  2. Fó-lak!

    Nem akarod a Feri hintójáról készült több 10 fényképből álló kollekciódat elküldeni a Dabasi Kapitányságra? De küldhetnéd a Megyei Rendőr-főkapitányságra is.
    Hátha bizonyítottság hiányában elutasítják.

    Apropó parádés kocsis!
    Miért jár minden buszsofőr diesel üzemű autóval?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, miért járnak dízellel a buszosok? De mi köze ennek ahhoz, hogy a Kiss Ernő járdáját használja a garázs helyett? Én még nem láttam hogy az üzemanyagot ott leszívta volna.

      Törlés
    2. Csak ne nagyon utasítgass itt senkit, mert a fénykép és a dátum elég bizonyíték a rendőrségnek a jogszabálysértés megállapítására. Hasonlóképpen működik a városi térfigyelőrendszer több településen is, és ezek szerint közigbírságolnak is az objektív felelősség alapján. Tehát a felelősség a busztársaságot terheli, aki az eljárás során vagy fizet, vagy kiadja, hogy adott napon ki volt szolgálatban a látható járművön. Ennek alaptétele 30 ezer forint. Nem beszélve a helyi szabálysértési eljárásról, amit a közterület-felügyeletnek kéne indítani a helyi rendelet alapján. Ez független a KRESZ előírásoktól. Ez a város saját rendelete a közterület használatról, és a kirívó magatartásról. Tehát ne izgass a család ellen, mert többet nem hamizolsz náluk.

      Törlés
    3. ugye te sem mondod komolyan, hogy egy fénykép a dátummal bizonyít valamit! ahogy a képet átpakolod az kártyáról a gépedre már nem fogadja el senki sem!

      Törlés
  3. Busszal suliba járni nehézkes még akkor is, ha a járat a sofőr háza elől indul. Soha nem időben érkezik. Teljesen rapszodikus. Ha nem megyek ki jóval előtte, akkor ríttig ott hagy, ha meg korábban megyek, megfagyok, mire jön. Rendet tehetne valaki e téren, a sok szövegelés helyett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alakul a dolog, hiszen fejlődik a város! Sikertörténet a járda építési program is.
      Csak kár, hogy 20 méter egybefüggő szakaszt nem tudnak felmutatni.
      Bezzeg a "stadion"
      Ilyen a helyi fideszes csoda.

      Törlés
  4. Teljes egészében egyetértek veled. A busz-és kamionsofőrök soha sem az utcán szívják le az üzemanyagot. Nagyon óvatosak, kerülik a nyilvánosságot és távol áll tőlük bármilyen szabálytalanság vagy bűncselekmény.

    VálaszTörlés
  5. Ma is ott áll a busz a Kis Ernő sarkán egészen az iskolajáratba indulásig szabálytalanul. A városi csibészek a közterület őrei bezzeg ma sem mertek intézkedni, vele szemben. Ha csak nincs kiadva, hogy hamburgeres Feriéket nem vegzáljuk. Ezek után nincs joguk mást sem cseszegetni, a tilosban várakozásért.

    VálaszTörlés
  6. Nekem csak az tetszik ezekvben a helyi gerillákban, hogy írogatnak írogatnak de nyíltan kiállni egyik sem mer.Ráadásul Gyál és Felsőpakony elérhető vonattal. Alsópakonyra pedig intézze az a buszt aki odaálmodta a lakóparkot.
    Egy biztos.Valaki egyszer csúnyán összetöri folak gépét.
    Remélem.
    Talán megérem, hogy néha a pozitív dolgokról is fogsz írni, nem csak a bajokról.Vagy kell a polgármesteri szék?

    VálaszTörlés