2018. március 1., csütörtök

Pánczél Károly tette közzé, hogy több mint 83 milliót számoltak el útfejlesztésre - Ócsára semmi nem jutott

Bukodi Károly, Ócsa polgármestere már többször, több helyen  is bejelentette, hogy a város különböző pontjain milyen útfejlesztések történnek, amiből aztán az elmúlt évek során semmi nem lett.


Emlékezhetnek még az olvasók, hogy szeretett polgármesterünk az alfelével közösen milyen hatalmas történelmi jelentőségű fejlesztéseket ígért, iparosodással és mi-egyébbel az Ócsa-Alsópakonyi szociális lakónegyed beruházás elfogadásával.  Nos a nagy ígérgetésekből a fele sem lett igaz.  Az építkezés megkezdése is csúszott, az eredeti elképzelést pedig felváltotta egy torzó.  A régi Alsópakonyiak az elmúlt évek ígérgetései ellenére sem kaptak a városi vízből és a csatornából.

A városba pedig nem került bevezetésre az a kerékpárút, aminek tervezete és a nyomvonala is adott volt. A pusztába építette lakónegyed, meg nem más, mint egy különálló kolónia, ami szinte semmihez sem kapcsolódik. A normális közlekedés máig nem megoldott. Az ott élők a perifériára szorultan a városvezetés kiszolgáltatottjaivá váltak. 

Közben Ócsa belvárosában sem lett jobb a helyzet az ócsai lakópark beruházás fejlesztéseinek elmaradásával a város egyetlen kerékpárútja sem épült meg. Aztán a városvezetés azon elképzelései is lekerült a napirendről, mely a vasútállomástól a Fala Tamás utcán át egy biztonságos kerékpárnyomvonalat alakított volna ki. 

Sőt még az is elmaradt, amit a Bajcsyn kifelé menet az Árpád utca - Semmelrock, és a Dr. Bata Zrt nyomvonaláig épült volna ki.

A polgármester tavaly decemberében több évnyi városvezetői ténykedés után odáig jutott, hogy most a Dózsa telepi óvoda és a mellette álló Martinovics utcai buszmegálló összeköttetéséhez ígért egy járdakapcsolatot.

"A műszaki tartalmat természetesen bárki megismerheti, aki befárad az Ócsai Polgármesteri Hivatal Műszaki és Pályázatkezelő Irodájára. Gyakorlatilag a padkázás fog megtörténni, új aszfaltburkolatot kap az utca és a Dózsa György utca sarkától a Martinovics utcában található buszmegállóig kiépítésre kerül egy járda, hogy ne a füvön keresztül kelljen megközelíteni a megállót.
 
Egy nagyon pici előrelépés történt. A Belügyminisztérium államtitkárságán van egy költségvetéssel ellátott levél, mely megküldésre került Pánczél Károly országgyűlési képviselő és Dr. Szűcs Lajos országgyűlési képviselő számára is. Ebben a levélben a két vasúti átjáró kiépítésére és az oda vezető járdákra kérnének állami támogatást az év végi maradványösszegből. Reméli, hogy az idei évben Ócsa is részesül ebből a maradvány pénzből."

Igaz az elmúlt évek során odáig még nem jutott el, hogy a Bolyai Gimnázium előtti buszmegállót az önkormányzat városüzemeltetési cégével, vagy az ott foglalkoztatott közmunkásokkal legalább egy elfogadható megálló szintjére javítsa. Ide még nem hogy járda, de mégy csak járda sziget sem jutott a milliárdos költségvetésből és a polgármesteri elgondolásból.

A Széchenyi utca továbbra is kátyúkkal terhelt, a Damjanich találkozásánál pedig kimondottan rossz állapotban van. Ahogy Ócsa városvezetése már ezt is a vasúti parkolóberuházással egy időben beharangozva azt ígérte, hogy megújul és másik aszfaltrétegek kap, de ugyanúgy ebből sem lett semmi, mint más hasonlóképpen elhaló polgármesteri ígéretekből. 


Bukodi és Horváth vezetése a maga javadalmazásán túl alig volt képes a városért valamit is tenni, gondolva itt arra a számos úthálózati és közlekedési problémákra, amik az itt élőket sújtja.

A decemberi közmeghallgatáson az ismétlődő lakossági panaszokra válaszolva elmondta a városvezető, hogy a Pánczél Károly térségi országgyűlési képviselőhöz és Szűcs Lajos itt élő korábbi városi képviselőhöz, fejlesztési biztoshoz fordul segítségért, hogy esetleg némi pénzt, (maradványt) kapjon a város az úthálózatának javításához.

Csakhogy Bukodi mester arról nem beszélt, hogy a térségben volt erre kiírt pályázat, amin a város nem indult, mondván erre nincs megfelelő önrésze. Holott lett volna, ha a polgármesteri autó költségvetésbe iktatása helyett azt a hatmilliót az útalapba forgatják, vagy azt a 3 milliós összeget tekintjük, amit az év végén egymás közt szétosztottak, akkor máris érzékelhetővé válik, hogy ezzel, az összeggel, mint 10 %-nyi alappal mekkora összeg lett volna lehívható, illetve elnyerhető.

Pánczél Károly a minap arról számolt be, hogy a települési belterületi utak felújítására a tavalyi évben 83.539.249 Ft.-t nyertek és fordítottak Kiskunlacházán, amit a napokban adták át.


Vagyis ezzel Pánczél Károly rávilágított, hogy volt itt pénz és lehetőség a belterületi utak rendebhozatalára.  Csupán a városvezetőkön múlott, hogy az erre kiírt pályázati lehetőséget mennyire tartják fontosnak és kiemeltnek a saját településüket elletőien.  

Pánczél és Szűcs ma is szívesen jönne Ócsára pózolni egy-egy beruházás átadására, ha lenne rá alkalma és lehetősége, de itt valahogy semmi nem jön össze. Ugyanis Ócsán a nagyrészt Eu-s forrásokból épült P+R parkolót sem sikerült úgy befejezni és átadni, mint másutt.  Az mai is csak egy befejezetlen mű, ahol még a közvilágítás sem funkcionál.  Ahogy az ott parkoló vállalkozó mondta, még a telephelyére bejutást sem biztosítják a számára, amit korábban megígértek neki. Ezért is áll demonstratív a nyerges vontatójával a személygépjárműveknek fenntartott parkolóhelyre keresztbe, vagy ha a kedve úgy tarja, annak kellős közepére.  És hogy mennyire igaza lehet, más sem igazolja vissza, mint az évek óta fenntartott állapot és az, hogy ezért még egyszer sem büntették meg.

Ócsa változatlanul fejletlen és elavult úthálózatával a két jól fizetett városvezető nem képes mit tenni.

Útfelújításokra alig költenek, a pályázatokkal nem tudnak élni és a város nem képesek sikeresen felvárakoztatni másokhoz képest.

Ócsa továbbra is a térség elmaradott és jobb sorsa érdemes kisvárosa, akinek félzárkóztatását, fejlődést maga a városvezetés gátolja. 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése