2018. március 5., hétfő

Ismét sokan jöttek Ócsára - kamionbalesett miatt áll be az autópálya ( - ilyenkor szinte mindig erre kerülnek)

Nem szokatlan, hogy az M5 autópálya gyáli csomóponti átvezetésének rossz kialakítása miatt visszatorlódó forgalomban Felsőpakony magasságában baleseteznek a járművek.

https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2018/03/28755142_2093963450630254_1525418155_o-623x467.jpg

Ma is ezt történt.

Két kamion ütközött össze az M5-ös autópálya 23-as kilométernél 9 óra után, a Budapest felé vezető oldalon. A fővárosi hivatásos tűzoltók megkezdték a műszaki mentést. 
 
A sérült járművek a belső forgalmi sávokat elfoglalják. (Kamionok belső sávos előzése tilos, de kellően nem szankcionált, ezért is fordulnak elő a mostanihoz hasonlatos balesetek.)
 
"Dabasrégió" Online Hírportál fényképe.

A forgalmat a leállósávban terelték, de így is több kilométeres torlódás alakult ki,  ezért az Útinform azt javasolta, hogy aki teheti a 30-as kilométernél lévő Ócsai csomópontnál hajtson ki.  

Az Útinform azonban nem számolt azzal, hogy Ócsa belterületére behajtani és a városon átszáguldozni az itt élők számára nem egy élmény, valamint hogy ez nem is korrekt, valamint nem szabályos. 

A város tilalmi zónát képez a nehézgépjárművek számára. Sokan és köztük az Útinform sem veszi ezt figyelembe. A helyi hatóságok pedig következetlenek, mivel hagyják a ránk zúduló forgalmat a belterületi utakon. 

Legutóbb február 28 reggel fél 7 előtt  egy román személyautó által vontatott trélerről két gépkocsi borult az M5-ös autópályára a 24-es kilométerénél, a Szeged felé vezető oldalon, Ócsa térségében. 

Az akkori balesethez is a fővárosi hivatásos tűzoltókat riasztották, mivel ez a rész túl messze esik Dabastól. Ők kezdték a műszaki mentést. Az összetört autók és a vontatmány még a kora esti órákban is zavarta a pálya forgalmát.

Mindkét eset azt mutatja, hogy Ócsa térségében bizony nagy szükség lenne egy olyan egységre, mely balesetek során bevethető lenne. 

Sajnálatos mód a vezetés és a politika erre még nem jött rá.  

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése