2017. szeptember 21., csütörtök

Ócsára jön a nehézgépjármű-forgalom - tönkreteszik az útjainkat, de itt ez sem számít ( - letérés a pályáról)

Bár Ócsa közútjai a két ismert vasúti kereszteződéssel együtt nagyon rossz állapotban vannak, ami alól talán csak a pár éve felújított Bajcsy Zsilinkszky utca lehetne kivétel, de az sem kapott az út mellé járdát.  Így nem ritka látvány a városon áthaladó - amúgy tiltott - kamion forgalom mellet az úttesten gyalogló gyerekek kerülgetése, ami roppant veszélyes, de itt nincs aki megállítsa a rajtunk áthaladó, amúgy kitiltott járműfolyamot.

A rossz, keskeny, töredezett és kátyús városi útjainkkal nehezen birkóznak a Volán-járat buszosai. A régi szóló Ikarusok is nehezen viselték ezt a terepet. Az újabb alacsony felépítés járműveknek pedig legalább annyira megterhelő, mint magának a járművön utazóknak.  A menetrendszerint közlekedő sofőröknek nem elég a rossz út, és azon közlekedő ócsaiak siserehada, még az autópályáról betérőkkel is meg van a maguk baja.

Hiába a tilalmi zóna, ezt a környéken járó hivatásosok nagyrészt nem veszik figyelembe. Ócsán ugyanis nincs közterület-felügyelő, polgárőr, vagy napi rendőr, aki megálljt parancsolna nekik. Bukodiék önkormányzata nem foglalkozik ilyen aprósággal, de azzal sem, hogy az utánuk keletkező úthibákat kijavítsa. A tehergépjárművezetők pedig a behajtási engedélyekkel állnak hasonlóképpen laza viszonyban. Őket sem érdekli, mivel tudják, hogy nem szólhatnak nekik, mert azonnal leugatják az akadékoskodót, mással példálózva, illetve mutogatva. Elvégre a közösségi oldal nyilvánossága elé lett tárva, hogy a polgármester külön engedélyeket, és felhatalmazásokat ad egyes haveroknak a város közterületeinek akár telephelyi szintű használatára, a közúton történő éjszakai járműtárolásra. Ennek egyik szembeötlő példáját a több százmilliós Eu támogatással épült P+R vasúti parkolót bitorló vállalkozó naponta kifoglaló nyergesvontatója, a ki konténerestül képes bejönni és itt tárolást végezni. De mit is várhatnánk el attól a városvezetőtől, aki azt is megengedte, hogy ennek a vasúti utazást elősegítő parkolónak a kiépítése során felgyülemlett építési hulladékot a város útjait és ingatlanjait károsítva, Ócsa területén beássák. 

Az így, vagy hasonló mód napjában terhelő és tönkretevő járműforgalom után senki nem fordít figyelmet az utakra.  Büntetést nem szednek, ráfordítást nem biztosítanak. Csak éppenséggel senki nem tudja, hogy ezek a jogtalanul biztosított előnyök kinek kedveznek?  Mert a város népessége, az itt élők számára az ide bejövő, az itt áthaladó járművek károsanyagkibocsátása, sem az úthasználatból hátrahagyott károkozása nem kedvez.

Ezt tovább tetézi az autópályáról érkező forgalom. Az, ami a belesetek, vagy az útjavításokkal járó lezárásokból keres itt kibúvót.  

Mert mint korábban jeleztük mostanság is erre jönnek azok, akik egyfajta egérutat keresnek. Az átjáró adott, és nyitott, mert azt senki nem biztosítja, így büntetlenül használhatják.

A Városháza roggyant falai tövében eldübörgő járművek nem zavarják a polgármester, ahogy a rendőrség épületéből sem sűrűn jön ki a rendőr megálljt parancsolni nekik. Csak a Halázsyba járó gyerekek szülei emelik fel időnként az öklüket és hangjukat, de az már nem jut el a hivatalig. 

Gyakorlatilag az, akinek ezzel foglalkoznia kéne, nem teszi a dolgát. Pedig az Útinform is közzé tette a minket is érintő pályaszakaszok zárolást.

Az M0-s autóút és az M5-ös autópálya gyáli csomópontjának két ágát, valamint a hozzájuk csatlakozó gyűjtő-elosztó szakaszt lezárták, mert kicserélik a betonburkolatot. Az M5-ös autópályáról sem Budapest felől, sem Szeged felől nem lehet felhajtani az M0-s autóútra az M3-as autópálya felé.

Terelőút az M51-es - M0-s autóút útvonal.  A terelő utat sárga táblák jelzik. Az M0-s autóúton az 5-ös főúti csomópontban lehet visszafordulni az M3-as autópálya felé. Kecskemét felől a repülőtérre igyekvők jobban járnak, ha már az ócsai csomópontban áthajtanak Üllőre, onnan a 4-es autóúton juthatnak el a reptérre.

És ha ez nem elég, akkor  itt van ez is:
Az M5-ös autópályán Röszke felé az újhartyáni csomópontot átépítik, a 43-as km-nél a kihajtó-, és a felhajtóágat lezárták. A terelő utat sárga táblákkal jelzik. A pályáról Budapest felől az ócsai csomópontban (30-as jelű) tudnak lehajtani.

 Dabasnál, az 5-s főúton összeütközött két személyautó. A műszaki mentést végző dabasi hivatásos tűzoltók áramtalanították a járműveket és biztosították a baleset helyszínét. Az első információk szerint két ember súlyosan megsérült a balesetben. A karambol akadályozza az érintett útszakasz forgalmát.

Ócsán ráadásul még esik is az eső.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése