2013. január 26., szombat

„Én láttam az elnököket hányni” - Pista bá azori-szigeteki élményei ( - Hír Csárda)

 
Pista bá' az Azori-szigetekről - beszámoló
 Állandó szakértőnk Lakatus Endre István, azaz Pista bá is ott járt a megyei elnökökkel az azori-szigeteken. Őt kérdezte riporterünk.

Miről volt szó a megbeszéléseken?

Főleg területfejlesztésről, meg pináról. De én már csak a pinás szekcióra értem oda. Így mentem a konferencia helyszínére főleg magamnak előre meg oldalt, mert a gépen megittam vagy 5-600 darab ilyen hangyafasznyi üveg unicumot, szóval tulajdonképpen gurultam, ha jól emlékszem, amikor látom ám, hogy ott egy bazi nagy épület, a Szűcs Laja meg éppen hányja telibe a kókuszpálmát. Hát minek utazik külföldre, aki nem bírja?

Pista bátyánk hogyan került a küldöttségbe?

Az úgy volt, hogy mentem haza biciklivel, jobb kormányon PB gáz, bal kormányon marmonkannában kólából főzött kisüsti. Így tekerek, mint elektrony a villanyórát, hát egyszercsak lebucskázik a marmonkanna. Az anyád jó szentségit, mondom, hát mi a zsémbes szent szar ugrik elém teljesen kivilágítatlanul? Hát a Béla volt, a megyei elnök. Ilyen jó svádájú nagy mamlasz jeti forma ronda apró ember Gyurcsók József arcával, biztos ismered, ahogy kinézel. Szóval ott feküdt, tisztára összevérezte a gázpalackot, meg a kemping biciklit, és látom, hogy kiszóródott a zsebéből valami jegy. Azt hittem kistarcsai buszra van, de lófasz. Ilyen bazi nagy hangos gépre volt. Mire felocsúdtam már ott fogtam a kókuszpálmánál a Szűcs Lajos fejét, nehogy összehányja az esküvői cipőjét.

És milyen volt a megbeszélések hangulata?

Azt én mit tudjam? Érted, ott voltunk mint az apostolok, a 12 elnök meg én. Ők ott konferenciáztak, én meg húggyá változtattam a bort. Ettől nem lett ám semmivel se jobb az íze, nekem elhiheted. 

Ilyen rossz az azori bor?

Nem, rosszabb. De a sörük is egy fos. Nekem ilyet adna az Ifás Tóni a diszkontban, hát terhes vombattal ütném a tokáját, amíg vissza nem adja az árát.

És mit szól ahhoz, hogy ezek a megyei elnökök olyan megyékből jöttek, amik egyébként fizetésképtelenek?

Sejj, hogy rohadjanak meg, hát elmondok én valamit. Ha én az Angyalba úgy megyek, hogy nincs nálam egy kanyi vas se, tudják, hogy behozom holnap mer aszongya mindig az Erzsi hogy "a Pistabá egy úr". Na de ha valakinél nincs pénz? Jön a Tóni gyerek aztán beveri a pofáját, zsákban viszik haza, érted, ne tivornyázzon itt, ha nincs miből. Így megy ez az Angyalba, már ha érted, hogy mire célzok, fiam. Pföjj, szigetek meg faszom, dolgozzanak inkább, én aszondom.

2011. december 6., kedd | Szerző: Patkó Bandi | Rovat: határon túl pina politika
*

10 megjegyzés:

  1. Ez tetszik. Már megérte az út.

    VálaszTörlés
  2. Ez eddig csak olvastam blogot, de most úgy érzem írnom kell néhány sort.
    Az eddig megjelent írások nagy része elfogadható minőségű, és tartalmú volt.Kellemetlen és kényes tartalmú témákat feszegetett nap mint nap. Sokszor írónikus, maró gúnnyal operáló írások is megjelentek, de nem voltak primitívek és trágárak. Ezt a jövőben is, gondolom sokan elvárnánk. Elnézést, de ez a mai írás csapnivalóan gagyi.
    Különben meg Pista bácsi cselekedete nem nagy kunszt, ezt akár H. Tamás is naponta elmondhatá: ...,, én meg húggyá változtatom a bort."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdes, ez a hangvétel a blog egyik állandó írójára vall.

      Törlés
    2. Érdekesen ítélsz mások felett úgy hogy még arra sem figyelsz, hogy az írás alján mi és ki szerepel. Javaslom használd a kiemelt színes részeknél a jobb egér gomb klikket. Ha jutottál eredményre, akkor írj hozzászólást. Patkó Bandi

      Törlés
    3. A megjegyzésem elég egyértelműen a 19.15-ös hozzászóláshoz volt. Laciról nem feltételezek ilyen míves sorokat.

      Törlés
  3. A kis köpcös Szűcs micsoda költői vénát csal az emberek bőre alá. Büszke lehet magára. A népi hang a legőszintébb. Olyan ez mint a királyi mesék az igazságos Mátyásról, csak itt éppen a negatív előjellel. Mesés történet a nagy azori utazóról. Rajzfilmet kéne belőle készíteni. Ordít érte a figura.

    VálaszTörlés
  4. Az ami az Azori szigeteken történt, az sokkal komolyabb és nagyobb baj, mint hogy így, egy viccesnek nem mondható írással próbálnánk meg poénkodni rajta.
    A valódi utazós történet elintézési módja az igazságszolgáltatás részéről, hát bizony az sem semmi.

    VálaszTörlés
  5. Nagy sumákság volt ez az út. Szűcs Lajos nyakig benne van. És még van pofája dölyfösködni, meg bunkóskodni itt Ócsán. Olyan tuskó az ember, hogy a köszönésért külön kegyet kell gyakorolni. Hogy lehet ilyen embert szavazóként beikszelni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És úgy utazott a nagyon fontos konferenciára közpénzből,hogy eközben szabadságon volt.
      Még van bőr a képén bátorságról, tisztességről meg becsületről hablatyolni.

      Törlés
  6. Az a helyzet, hogy ettől az embertől magam is hányok.

    VálaszTörlés